Przedsiębiorca, który myśli o wprowadzeniu swoich produktów na nowe rynki, może starać się o dotację na ten cel z Ministerstwa Rozwoju w ramach konkursu „Go to Brand”. Dofinansowanie do miliona zł kierowane jest do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w całej Polsce.
Program "Go to Brand" obejmuje swoim zasięgiem wszystkie województwa, co oznacza, że niezależnie od miejsca prowadzonej działalności przedsiębiorca może starać się o dotację na wsparcie eksportu i promocję swoich produktów poza granicami.
Przedsiębiorca powinien jednak działać w jednej z branż perspektywicznych. Są to m.in. sektor usług prozdrowotnych, meblarski, kosmetyczny, spożywczy, IT/ICT lub sprzętu medycznego (więcej o branżach i szczegółach kwalifikacji przedsiębiorstwa na stronie: https://www.mr.gov.pl/strony/zadania/wspolpraca-miedzynarodowa/wspolpraca-gospodarcza/promocja-eksportu/).
Co dalej? Pozostaje jeszcze wybór docelowego miejsca ekspansji i promocji.
W tej kwestii ministerstwo przychodzi także z pomocą i każdorazowo - w szczegółowym opisie programów branżowych - określa możliwe rynki poza unijne. Przedsiębiorca, który otrzyma dofinansowanie z programu "Go to Brand" będzie promowany poza granicami kraju poprzez wykorzystanie wizualizacji i logo: "Marka Polskiej Gospodarki", w tym także poprzez udział w międzynarodowych targach.
Najbliższy nabór wniosków dla Mikro, Małych i Średnich firm rusza 12 stycznia 2017 roku. Wnioski będzie można składać do 13 lutego 2017 roku. Przedsiębiorcy będą mogli starać się o dofinansowanie udziału w Międzynarodowej Wystawie Expo w Astanie oraz w targach Hannover-Messe w 2017 r
Kolejny nabór będzie dotyczyć branżowych programów promocji oraz programów promocji, które dotyczą bezpośrednio rynków perspektywicznych.
***
Jeśli szukasz informacji na temat Funduszy Europejskich, skontaktuj się z konsultantami Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich lub odwiedź stronę www.funduszeeuropejskie.gov.pl.