Reklama

Badania, laboratorium, wdrożenia… znajdą się w słowniku Twojej firmy dzięki środkom unijnym!

Pomysłem na wzrost konkurencyjności i innowacyjności Twojej firmy może być działalność badawczo – rozwojowa. Fundusze Europejskie pomogą wprowadzić takie projekty do codziennego słownika Twojej firmy.

Zacznijmy od B jak badania. Widzisz niszę na rynku, ale nie masz technologii, żeby wejść w nią ze swoją ofertą? Możesz to zmienić dzięki badaniom naukowym. Jeżeli nie masz sprzętu lub odpowiedniej kadry, nawiąż współpracę z uczelnią lub instytutem naukowym. Co ważne, Twoje badania powinny wnosić coś nowego do gospodarki. Dzięki nim powinien powstać produkt, który będzie nowością na rynku. Zwróć uwagę na konkursy w Programie Inteligentny Rozwój oraz w programach regionalnych (np. na Podlasiu).

Reklama

L jak laboratorium. By samodzielnie prowadzić badania, potrzebujesz sprzętu. Dzięki środkom unijnym masz szansę na wsparcie w wyposażenie własnego laboratorium i zakup infrastruktury badawczej. Funduszy szukaj w Programie Inteligentny Rozwój lub w programach regionalnych. Konkursy trwają m.in. na Mazowszu.

W jak wdrożenie badań - Twoich albo zakupionych wyników badań. Środki unijne pomogą sfinansować część wydatków niezbędnych do uruchomienia technologii lub wprowadzenia innowacyjnego rozwiązania do Twojej firmy. Zwróć uwagę na Program Inteligentny RozwójPolska Wschodnia i programy regionalne, np.na Pomorzu Zachodnim .

A jeśli nie wiesz, jak podejść do tematu badań? Skorzystaj z proinnowacyjnych usług realizowanych  przez jednostkę naukową - bonów w Programie Inteligentny Rozwój lub w Twoim regionie.

Przemysław Lewandowski,

Monika Niewinowska

Jeśli szukasz informacji na temat Funduszy Europejskich, skontaktuj się z konsultantami Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich  lub odwiedź stronę www.funduszeeuropejskie.gov.pl.

INTERIA
Reklama